• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Ingår statliga skulder i en skuldsanering?

Försäkringskassan,Skatteverket,CSN,Transportstyrelsen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jo men eftersom man sköter inbetalningarna själv så vill de kanske att man har kvar kontot. Blir svårt att betala annars, kanske tänker fel.

Man betalar in en fast summa till kronofogden varje månad som sedan betalar ut till borgenärerna en gång per år. Det var enligt den gamla skuldsaneringen som man behövde sitta och betala till varje enskild borgenär. Så den biten behöver du nog inte oroa dig för.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Ingår statliga skulder i en skuldsanering?

Försäkringskassan,Skatteverket,CSN,Transportstyrelsen?

Alla skulder ingår. När det gäller Csn så är det endast förfallna fakturor. Jag hade inga förfallna skulder till Csn så mitt månadsbelopp är pausat och återupptas efter skuldsaneringen är klar.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej

Är det ngn som vem om trafikförsäkring föreningens skulder ingår i skuldsanering..

Hade glömt betala försäkring i10dgr och är försening med över 100kr dag och 2 år tillbaka blev nu över 15k.

Ingår de i skuldsanering ???
Allt som uppstått innan inledande brukar ingå bortsett från CSN som ej förfallit.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Ni som har blivit beviljad sanering ( även avslag) har ni fått behålla konto/debitkort hos den bank ni har haft kreditkortskulder hos om de ingick i saneringen?
Tex Swedbank eller har de avslutat kontot?
Tänker att de kan ju bli svårt för dom att få tillbaka nå pengar om de avslutar kontot.
Hade VISA-kort hos Handelsbanken. Det byttes till ett Mastercard utan kredit kopplat till lönekontot. Hade också ett konto där m ett kort som det var kredit på. Det kortet avslutades o även det kontot vilket inte va några problem. Krediten var ju delvis utnyttjad o ingick i saneringen. Hade även blancolån som ingick i saneringen.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Man betalar in en fast summa till kronofogden varje månad som sedan betalar ut till borgenärerna en gång per år. Det var enligt den gamla skuldsaneringen som man behövde sitta och betala till varje enskild borgenär. Så den biten behöver du nog inte oroa dig för.
Jo det vet jag, även för 1 betalning så behövs ett konto .
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ja, jag har mitt Swedbank Mastercard kvar. Enda skillnaden är att kortet byttes ut från kredit till debit kort.
Annars ingen skillnad!
Samma för mig med mitt Swedbank kort. Fick även ett nytt kort nyligen då mitt gamla ”gick ut”. Inga problem alls där.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ni som har blivit beviljad sanering ( även avslag) har ni fått behålla konto/debitkort hos den bank ni har haft kreditkortskulder hos om de ingick i saneringen?
Tex Swedbank eller har de avslutat kontot?
Tänker att de kan ju bli svårt för dom att få tillbaka nå pengar om de avslutar kontot.
Hade kvar konton och kort i samma bank hela tiden (Nordea) under såväl som innan min sanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ingår statliga skulder i en skuldsanering?

Försäkringskassan,Skatteverket,CSN,Transportstyrelsen?

Alla skulder som uppstått före inledandet ingår, statliga också.. Särskilt intressant kan böter vara, de uppstår enligt vissa när brottet begås..
Även att du lånade till lunchen av mig idag ingår också.
CSN ingår bara det som har förfallit till betalning dock. Vore något stötande om man kan få bort studielånen så pass lätt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp